KEADILANbp

Keadilan Untuk Semua

Foto Saya
Nama:

'KEADILANbp' ialah blog Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Batu Pahat. Cabang adalah badan tertinggi dan pentadbir Parti dalam satu-satu kawasan pilihanraya Parlimen. Kami mengalu-alukan sumbangan, pandangan atau teguran yang membina. Emel: keadilanbp@gmail.com

Isnin, Oktober 20, 2008

Tentang orang parti lain yang nak masuk keADILan


Dalam Seminar Harapan Baru Untuk Malaysia (SEHARUM) 2008 yang diadakan di Parit Raja semalam, wakil Bahagian Batu Pahat telah membangkitkan soal kemasukan anggota-anggota parti lain ke dalam PKR.

Timbalan Presiden Dr Syed Husin Ali menyifatkannya sebagai satu pertanyaan yang baik.

Beliau memberitahu, tiap-tiap hari pejabat Setiausaha Agung berurusan dengan banyak permohonan baru dari seluruh negara. Oleh yang demikian, Bahagian hendaklah menyemak dengan teliti sebelum menghantarnya ke pusat.

"Kita sambut orang nak masuk parti. Tapi kalau dia tak cukup syarat atau ada masalah politik, Bahagian hendaklah lebih peka dan berhati-hati."

Merujuk kepada kemasukan anggota dari parti lain, beliau menegaskan, "Dalam satu masa yang sama, seseorang itu tidak boleh menjadi anggota dua buah parti. Kalau dia pilih keADILan, dia mesti lucutkan keahliannya dalam parti yang satu lagi.

"Mesti dibuktikan dengan jelas; ada hitam putih dan kalau perlu melalui pengumuman akhbar," tambahnya.

Label: ,

1 Ulasan:

Blogger Melayu Mudah Lupa berkata...

dapat masuk syurga tak kalau sain masuk borang keadilaNgok??

Selasa, September 01, 2009 2:07:00 PG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama