KEADILANbp

Keadilan Untuk Semua

Foto Saya
Nama:

'KEADILANbp' ialah blog Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Batu Pahat. Cabang adalah badan tertinggi dan pentadbir Parti dalam satu-satu kawasan pilihanraya Parlimen. Kami mengalu-alukan sumbangan, pandangan atau teguran yang membina. Emel: keadilanbp@gmail.com

Isnin, Disember 15, 2008

Banglo buruk pembawa tuah?



Mungkin juga banglo buruk yang terbengkalai di Jalan Matahari, Taman Tanah Merah itu (gambar) akan membawa tuah kepada pemiliknya.

Khabar angin bertiup kencang mengatakan kerajaan Negeri Johor bercadang untuk membeli bangunan tersebut dengan harga yang 'lumayan'. Tetapi, orang ramai tahu bahawa kehadirannya berpuluh-puluh tahun di situ telah menimbulkan banyak tanda tanya.

Bukankah kerana banglo tersebut, parit anti-malaria yang lurus di situ telah disempitkan dan dialih hingga menjadi bengkang-bengkok?

Bukankah itu juga yang menyebabkan keadaan banjir kilat serta dengan lumpur di taman Tanah Merah dan Kampung Johor menjadi semakin buruk setiap kali hujan lebat?

Tak bacakah surat dari Biro Pengaduan Awam, Jabatan Perdana Menteri kepada Yang Dipertua, Majlis Bandaran, Bandar Penggaram Batu Pahat
yang bertarikh 14 Ogos, 1975?

Bukankah penduduk di dua buah kawasan tersebut sudah 35 tahun menderita tanpa pembelaan?

Apakah masih tidak cukup lagi?


Oh, Malaysia tanah airku....


Label: , , ,

1 Ulasan:

Anonymous Tanpa Nama berkata...

syabas pak habib...
bongkar lg... bongkar

Isnin, Disember 15, 2008 5:46:00 PTG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama